Cambridge-i kalandjaink 8
Ma reggel már nagyon rutinosan mentünk suliba busszal. Nem késtük le, a jó buszra szálltunk, rekordidő alatt beértünk.
Az én mai tanárom újból Lis volt.
Ki hitte volna, hogy angol vicceket fogunk tanulmányozni? Nem vicc! Azt
vizsgáltuk, hogy az angolok hogyan használják a nyelvet a viccekhez, milyen nyelvi elemek fedezhetők fel a viccekben, és milyen
kategóriákba lehet besorolni a vicceket. Vicces volt.
Délután Zsuzsival és Bettivel
közösen vettünk részt egy Skóciáról szóló kulturális előadáson.
Vacsora után jött a nap nagy
attrakciója: a PUNTING, vagyis gondolázás a Cam folyón. Ezt a programot is az iskola
szervezte nekünk, kb. negyvenen vettünk részt rajta. Minden gondolába 10-12 fő
fért el plusz a gondolás, aki egy hosszú rúddal tolta-irányította a csónakot. A
hagyomány szerint a gondolások ottani egyetemisták, akik így szereznek egy kis
extra jövedelmet a tanulmányaik mellett. A mi gondolásunk, egy fizikus fiú, nem
csak ügyességével, de figyelemre méltó tárgyi tudásával is elkápráztatott bennünket
a látnivalókkal kapcsolatban. Igazi idegenvezetőként végig beszélt épületekről,
történelemről, ismert emberekről, és minden másról, amiről kérdeztük. Kihagyhatatlan
élmény volt!
De jo kis programon voltatok!!! VD
VálaszTörlésMi a punting etimológiája?
VálaszTörlésOld English, from Latin ponto, denoting a flat-bottomed ferry boat; readopted in the early 16th century from Middle Low German punte or Middle Dutch ponte ‘ferry boat’, of the same origin.
Törlés