Cambridge-i kalandjaink 8

 Ma reggel már nagyon rutinosan mentünk suliba busszal. Nem késtük le, a jó buszra szálltunk, rekordidő alatt beértünk.  

Az én mai tanárom újból Lis volt. Ki hitte volna, hogy angol vicceket fogunk tanulmányozni? Nem vicc! Azt vizsgáltuk, hogy az angolok hogyan használják a nyelvet a viccekhez, milyen nyelvi elemek fedezhetők fel a viccekben, és milyen kategóriákba lehet besorolni a vicceket. Vicces volt.

Délután Zsuzsival és Bettivel közösen vettünk részt egy Skóciáról szóló kulturális előadáson.

Vacsora után jött a nap nagy attrakciója: a PUNTING, vagyis gondolázás a Cam folyón. Ezt a programot is az iskola szervezte nekünk, kb. negyvenen vettünk részt rajta. Minden gondolába 10-12 fő fért el plusz a gondolás, aki egy hosszú rúddal tolta-irányította a csónakot. A hagyomány szerint a gondolások ottani egyetemisták, akik így szereznek egy kis extra jövedelmet a tanulmányaik mellett. A mi gondolásunk, egy fizikus fiú, nem csak ügyességével, de figyelemre méltó tárgyi tudásával is elkápráztatott bennünket a látnivalókkal kapcsolatban. Igazi idegenvezetőként végig beszélt épületekről, történelemről, ismert emberekről, és minden másról, amiről kérdeztük. Kihagyhatatlan élmény volt!






Megjegyzések

  1. De jo kis programon voltatok!!! VD

    VálaszTörlés
  2. Mi a punting etimológiája?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Old English, from Latin ponto, denoting a flat-bottomed ferry boat; readopted in the early 16th century from Middle Low German punte or Middle Dutch ponte ‘ferry boat’, of the same origin.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Düsseldorf 4-5.

Hétvégi kirándulások: a Moher-sziklák és a Dublinia

Első nap Sevillában, avagy ködből a napsütésbe