Hétvégi kirándulások: a Moher-sziklák és a Dublinia

Szombaton és vasárnap megpróbáltam jól kihasználni a szabadidőmet, és felfedezni Dublin és Írország egy részét.

Szombat: a Moher-sziklák

Szombaton az egyik csoporttársammal felkerekedtünk, hogy egy buszos kirándulás keretein belül megnézzük a sziget túlsó oldalán található Moher-sziklákat.

Nehezen lehet betelni a látvánnyal, és sajnos a képek sem igazán adják vissza a hely hangulatát, de azért megpróbálok beszámolni róla.
Reggel 8-kor indult a busz Dublinból, és nagyjából délután 1 órára érkeztünk meg  a sziklákhoz; 3-kor indultunk vissza, és este fél 8-ra értünk haza. Szóval, tartalmas kis túra volt.

(Csak szemléltetésképpen): így nézett ki az odaút (hazafelé egy kicsit más útvonalon közlekedtünk). Dublin a keleti parton található, a Moher-sziklák pedig az ellentétes oldalon, így abszolút keresztül kellett utaznunk a szigeten, ami szintén egy csodálatos élmény volt. 😊

Szerencsére fantasztikus időt fogtunk ki: hideg sem volt, a szél sem fújt, az ég csodálatosan kék volt, és a nap is nagyon szépen sütött.
Nagyon érdekes élmény volt látni az óceánt - egy ekkora víztömeget... de miközben próbáltam befogadni ezt a látványt, megérkezett az óceán hangja is, ahogyan a sziklák lábát mosta. Ez nem kevésbé volt csodálatos. A szikláknál egyébként egy hajó is közlekedett, és azon gondolkoztam, hogy te jó ég, mennyire izgalmas lehet olyan közelről látni / hallani, ahogy az óceán találkozik a sziklákkal.

........de mi tagadás, azért így sem panaszkodhatok, hogy "csak" a sziklák tetejéről volt módom szétnézni. (elnézést a szóismétlésért). A legmagasabb szikla 300 méter magas, de sajnos bármennyi képet csináltam, és bárhogy próbálkoztam, képtelenség átadni azt a mélységet, és azt az élményt - de azért mellékelek ide pár képet:

Ahogy keresztülhaladtunk az országon, egyre több helyen láttuk, hogy rengeteg a kőkerítés. A csoporttársammal el is kezdtünk azon gondolkozni, hogy vajon honnan van ez a rengeteg kő... aztán elértünk egy olyan vidékre, ahol hatalmas "sziklahegyek" vannak - ha lehet ezt így mondani... Mielőtt a Moher-sziklákhoz értünk, megálltunk egy ugyancsak sziklás helyen, ami szintén csodás látvány volt.

Sajnos az útközben készített képeim nem képviselnek túl nagy értéket, így magát a tájat nem sikerült érdemben megörökíteni, de fantasztikus volt maga az utazás is.

Vasárnap: Dublinia

Vasárnap (azaz ma) eredeti terveim szerint a Phoenix parkba szerettem volna ellátogatni, de sajnos nem volt túl jó az idő, így inkább a Dublinia-ba mentem. Ez egy csodálatos, interaktív múzeum, ami Dublin történetét mutatja be a vikingek megérkezésétől napjainkig.

Ez maga az épület:

Az út fölött látható folyosó a Dublinia épületét köti össze a Christ Church Cathedral-lal, ami önmagában is nagyon szép, de a templomkert tovább emeli a fényét. :)

A Dublinia igen gazdag tárlata három, különböző tematikájú szinten található meg, és jellemző rá, hogy nagy hangsúlyt próbáltak fektetni arra, hogy valóban átadják a látogatók számára a szintek által bemutatott korok jellemzőit, illetve azt, hogy milyen életmódot folytattak az akkori emberek.
Az információ nagyon sok, de nem túl sok, és az interaktív kialakítás miatt könnyen emészthető. :)

Az első szint Dublin kezdeti történetét és a vikingek érkezését mutatja be. Itt amellett, hogy megtudhattam, hogy Dublin első viking királya Olaf the White volt, bemutatásra került egy 2003-ban feltárt, majdnem teljes csontváz a vikingek korából, de azt is kendőzetlenül prezentálták, hogy akkoriban az emberek többek között mohát használtak WC-papír gyanánt.

A következő, Dublin középkori fejlődését bemutató szint egy kereskedő házának és az emberek életmódjának bemutatásával kezdődött.  Volt szó a pestisről, a lepráról, de Dublin első halottkémjéről is "CSI a középkorban" címmel, aki 1379-ben állt munkába. Igazából nagyon nehéz - lenne - röviden összefoglalni, mennyi minden volt ezen a szinten.

A harmadik - és egyben utolsó - szinten napjaink Dublinjáról van szó, de azért, hogy ne legyen túl hosszú ez a bejegyzés, és maradjon érdekesség későbbre is, az itt olvasottakat a későbbi kirándulásaim kapcsán fogom megosztani. :)

Végül pedig a toronyba is felmentem, ahonnan be lehet látni az egész várost.

Remélem, nem lett túl hosszú ez a bejegyzés - bár inkább egy kicsit olyan lett, mint egy képes beszámoló. 😄
Csodás volt ez a nap is, de mivel egyedül voltam, visszaérve a hotelbe arra a megállapításra jutottam, hogy mi tagadás, azért hiányzott, hogy tudjak valakivel angolul beszélgetni (főleg a heti program után). 😄

Holnap keződik a CLIL for PE Teachers című képzésem, amit nagyon várok, ahogy azt is, hogy felfedezzem Dublin többi részét is - hiszen most bőven lesz erre is időm. :)

Megjegyzések

1. Nagyon izgalmas helyeken voltàl a hètvègèn! Innen az ágyamból mintha csak ott lettem volna, köszönöm a kèpes beszàmolót. ☺️

2. Válaszok
    1. Örülök Andi, hogy tetszenek a beszámolóim! :D :)

3. Köszönjük a zines beszámolód, előhozta az emlékeimet. Mintha újra ott lettem volna a szikláknál.

4. Örülök, hogy te is részese voltál/lehettél ennek az élménynek! :) Jövő héten szépen sorban tessék megnézni a megbeszélt dolgokat. Ja, és megkóstolni a helyi specialitásokat. :)

5. Az a jó, hogy olvasás közben a te hangodon narrálódik a szöveg a fejemben. Mivel folyton mosolyogsz, képes vagy az esős időt is szórakoztató témává tenni a beszámolókban. Nagyon jól írsz! Érdeklődve várom a jövő heti szösszeneteket! 🙂

1. Köszi Ibi! Hát, ha itt mindenki bosszankodna, akárhányszor csak esik az eső, nem lenne ilyen klassz hely, az már biztos. :)