Sziasztok! Kedden a lábbuszt emeletesre cseréltem, így már
rekordidő alatt (20 helyett 7 perc) bent voltam az egyetemen. Elkezdődtek a
nyelvóráink. Egy nagyon kedves és bátorító tanárt kaptunk Michael személyében,
aki nem igazán használ IKT-t az óráin (saját bevallása szerint, mert nem ért
hozzá), de nincs is rá szüksége. Interaktív órákat tart, az órák több mint
felében mi beszélünk. A következőképpen épül fel egy óra: Michael hoz egy témát,
kedden például a housekeeping volt az, majd ezzel kapcsolatban fűz fel
különböző feladatokat egymásra (hallott szöveg értés, olvasás, hallott/olvasott
új kifejezések megbeszélése, majd ezek használata a beszédben). Néhányunkat ki
is hívott, hogy egy előre megbeszélt órarészletet vezényeljünk le mi (az én
témám pl. a délutáni elfoglaltságaink voltak). Ezután visszajelzéseket kapunk,
mi az, ami már jól megy, milyen készségünket érdemes még fejleszteni. A nap
végére így kellőképpen elfáradunk, viszont egyre magabiztosabban használjuk a
nyelvet, a tanult új kifejezéseket. A napi kommunikáció során is észreveszem,
hogy egyre kevesebbet kell gondolkodnom, hogy mit válaszoljak egy adott szituációban,
hogy tegyek fel egy adott kérdést. Az eddigi kedvenc órarészletem csütörtökön volt,
amikor különböző szólásokat gyűjtögettünk. Először a saját nyelvünkön kellett
keresgélni, majd lefordítani és felírni a táblára. A tanárunk kedvence a „fejétől
bűzlik a hal” (the fish stinks from the head) volt, mert angolul nem ismert
hasonlót, viszont a német és szlovák kollégák helyeseltek, hogy ezt ők is
ismerik. Utána különböző angol idiómákkal ismerkedtünk, majd ezeket használnunk
is kellett az egymással való kommunikáció során. Michael minden csoporthoz
odajött és jegyzetelte, a találó vagy éppen humoros kifejezéseinket, amiket
utána meg is beszéltünk, pontosítottunk, angolosabbra cseréltünk. A csúcs
szerintem a mai nap jött el. A fő téma a phrasal verbs (vagy verb-ök?) voltak. Monológot
majd rövid történetet írtunk, később verset költöttünk, utóbbit legalább 5 különböző
névmás felhasználásával. Az óra végén globális problémákról és azok
megoldásáról értekeztünk (7 problémát írtunk fel különbözőpapírokra, abból 4-ről
kellett beszélni párban, éppen arról, amit Michael felmutatott).
A kedd délutánt a Fitzwilliam Múzeumban töltöttük, ez hasonlít
a mi Szépművészeti Múzeumunkhoz, a kiállítások az ókortól a jelen korig mutatnak
be különböző képzőművészeti alkotásokat. Itt már voltam a legutóbbi kiutazáskor,
viszont tudott újat mutatni a hely. A kedvenceim a camera obscurával készült
fényképszerű festmények voltak és újdonság volt, hogy a római időkben az Egyiptomban élő tehetős rómaiakat és görögöket is mumifikálták („Fayum mummy
portraits”, ha utána akarsz nézni).
Szerda délután a King’s College kápolnáját néztük meg. Azt,
hogy milyen grandiózus ez az épület, a képeim nem fogják visszaadni, de azért
próbálkoztam. Ami meglepő volt, hogy az oldalhajóban megláttam egy falba vésett
magyar nevet, Békássy Ferencét. Róla nem tudtam ez idáig semmit, de érdemes
ráguglizni, nem véletlenül vésték falba a nevét, Angliában sokáig a
legismertebb magyar költőnek számított.
Csütörtökön a délutánomat könyvesboltokban töltöttem (Cambridge
University Press, Heffers). Kényelmes fotelek, légkondi, rengeteg könyv, mi
kell még? És senki nem szól rád, ha huzamosabb időre leülsz és kinyitsz pár
könyvet. Sőt, megkínálnak kávéval.
Ma délután a Science Museumba megyünk a csoporttársakkal,
este pedig megnézzük az új Thor filmet a moziban, kizárólag a nyelvtanulás
jegyében 😊
|
Kings College a Cam folyó felől |
|
Barabási Albert-Lászlót itt is ismerik. Egyébként a fizika részlegen is van jó pár könyv, aminek a szerzője magyar |
|
Itt lehet olvasgatni |
|
A sóhajok hídja. Tényleg így hívják. |
|
Mathematical Bridge. Nincs benne se szög, se csavar, mégsem dől össze. |
|
Idén sem sikerült bejutni, a Mágiaügyi Minisztériumba... |
|
St John's College |
Pedig úgy drukkoltam, hogy bejuss Narniába! Vagy nem így ívják?! :D Remélem rengeteg új kifejezést tanultál Thortól! :D VD
VálaszTörlésMozi könyvesbolt … mintha otthon lennél! KTA
VálaszTörlés