A Willendorfi Vénusz esete a dinókkal


A Willendorfi Vénusz (nagyon kicsi igazából)


Sziasztok! Akár bulvárlap címe is lehetne a bejegyzés, de igazából semmi különös nem történt szerdán, csak az, hogy  sok turistához hasonlóan én is megnéztem a bécsi Természettudományi Múzeumban a Willendorfi Vénuszt (die Venus von Willendorf) és a dinócsontvázakat is. Az országismeret témakörben kaptuk azt a feladatot, hogy egy szabadon választott múzeumba menjünk el, és tartsunk diavetítéses kiselőadást is erről. A csoportban különben mindenki lelkesen jár múzeumba máskor is, csak a képzés tematikájában ez a délután volt kijelölve erre. Én azért is választottam ezt a helyet szerdára, mert ekkor ez a múzeum este kilencig tart nyitva. Hát sikerült hat órát eltöltenem itt, de még maradtam volna tovább is; egyszerűen beszippantott a hely. Este nyolc után meg igazán Éjszaka a múzeumban hangulata volt. A régészeti kiállítás tetszett leginkább; a hallstatti kultúrától az avarokig jutottak el, de maga az épület is gyönyörű volt. Lenyűgözött - pedig nem gondoltam, hogy az érdekelni fog - az ásványkiállítás is. Egy óriási terem csak meteoritokkal volt tele. A bécsi természettudományinak van a világ legnagyobb meteoritgyűjteménye - 8000 darab. A neandervölgyi koponyák is elképesztőek voltak. Egy okos játék segítségével még azt is megnézhettem, hogy hogyan festettem volna, ha neandervölgyinek születek. Lehetett holdkomp szimulátorban ülni, és így tovább. 

Neandervölgyi koponyák



A hallstatti kultúráról sokat hallottam már, de azt pont nem tudtam, hogy min alapul a létrejötte. Most végre megtudtam, hogy a sóbányászatból gazdagodtak meg Hallstatt környékén az emberek már a bronzkor előtt. Most is van ott, Hallstattban, egy sót kitermelő osztrák cég, amelyik úgy reklámozza magát, hogy a világ legrégebbi, már 7000 éve létező cége. Ma délután a Práterbe megyek. Holnap ingyenes U2 koncert lesz Bécsben!!! Na ez megint bulvárosra sikeredett - szóval tök közel hozzánk egy óriáskivetítőn levetítik egy régi koncertjét az együttesnek. Minden nap van ilyen ingyenes mozizás a bécsieknek, leginkább zenés produkciókat lehet látni. Majd beszámolok a koncertről is...


Őskori barátaink

S

Éjszaka a múzeumban



Megjegyzések

  1. Ú az éjszaka a múzeumben izgis lehetett! :D Várjuk a beszámolót majd a koncertről is!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Első nap Sevillában, avagy ködből a napsütésbe

Cambridge 3. nap: találós kérdést tettem fel a blogomba. A nyeremény: egy tábla cambridge-i csoki :) Megtámogatandó a nézettséget! :)

Andi és Dóri Dublin újratöltve 2. nap