Szereda

Újabb nap, újabb anyag, a reggeli foglalkozáson elkezdtük a Dinner Partyt, vagyis a vacsora meghívást. Ötfős csoportokba rendeződve kaptunk kilenc képecskét, és úgy kellett megnéznünk, hogy más ne lássa, de a saját 2-2 ábránkat lehetőleg tekintsük meg. Ráhangolódásként 1-2 ellenőrző kérdést kaptunk, hogy szerepel-e ember a képen, hány ember, aztán figyelmesen kellet megnézni a képet, majd elmesélni, hogy mit látunk rajta. A címből már sejtettük, hogy vacsorához lehet köze, és a képek összefüggnek, Két házaspár, egy nagy sült hal, majd üres tál, folytassam még a rejtélyt? Miután elmondtuk egymásnak, hogy mit láthatunk a képecskéken, sorrendbe kellett tenni a képeket, újraalkotva a képregényt. Verbális közelharc után meglett a helyes eredmény, három csapat volt, mindegyik csapat felállt egy vonalba, és a csapat tagjainak egyesével el kellett mesélnie a nála lévő 2-2 képkockát. Ki lehetett színezni a történetet, nagyon jó sztorik születtek. 
 




A másik foglalkozáson a Listeninget folytattuk, milyen részekre bontsunk egy ilyen órát, vagyis hallgatás előtti, hallgatás közbeni, hallgatás utáni részekre, megvitattuk, hogy melyik részhez milyen feladattípus hasznos. Ellie felvezetésként elmesélte, hogy hol és miért járt a UK-ben, majd kaptunk egy anagramma feladatot, 5 angol várost kellett megfejtenünk, majd mindegyikről mondanunk kellett pár információt, aztán vonatoztunk, ki kellett választani, hogy melyik városba utaznánk, hosszas felvezetéssel de végre jött a magnóhallgatás, és egy feladatlap. Egy londoni vasútállomás hangosbemondója szólalt meg, az alapján kellett kitöltenünk, hogy mikor és melyik vágányra érkezik a vonat, milyen egyéb információ van még hozzá. Persze volt késett és törölt vonat is. Utólagos feladatként menetrendet kaptunk, és az alapján kellet képeslapban megírni egy ismerősünknek, hogy melyik vonattal jöjjön. A feladatok jók voltak, elég hosszas volt a motiválás, sokat beszéltettek minket, ám jelentős kritika, hogy nagy időkeret kell egy ilyen foglalkozáshoz, nem egy, hanem legalább három egybefüggő tanóra. 
Roppant izgalmas táblakép (másnéven mazochizmus)
 
Délután az ír oktatási rendszer volt a téma, sokat gondoltam arra a rajzfim jelenetre, amikor Tom gyufaszálakkal próbálja felpeckelni a szemhéját, de az folyton leragad. Az előadás után Blarney-ba kirándultunk, ez megérdemel egy külön bejegyzést, este pedig Lough Lake mellett némi ír táncot lejtettünk, az iskola szervezte, de hagyományőrző önkéntesek segítették, szerintem egyikük még Napoleonnal is táncolhatott fiatalkorában.
 
Tánc a tó mellett

Blarney kastélya

 

Megjegyzések

  1. Remélem felkaptad a táncoló fekete lakkcipőd :)

    VálaszTörlés
  2. A tóparti tánc nagyon tetszik. Nekünk ilyet nem szerveztek.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hétvégi kirándulások: a Moher-sziklák és a Dublinia

Érkezés és az első napom Limerickben

Andi és Dóri Dublin újratöltve 12. nap utolsó kaland