ELI - day 6 (week 2)
Irígykedve néztem a képeket, olvastam Dóri beszámolóját a firenzei tanfolyam helyszínéről. Nekünk egy pici terem jutott, amibe ugyan bőven beférünk, ha előadás van, de át kell rendezni a termet, ha valami aktivitás következik. A csoportunk összesen 6 főből áll. Most is erős a magyar szekció: két szegedi kolléganő a Radnótiból, egy kiskőrösi és persze én. Van még egy olasz és egy osztrák tanárnő. Az épületben egyébként lépten-nyomon magyarokba ütközöm. A teremhez visszatérve néha olyan érzésem van, hogy egy farmon tartják az órákat. Reggel heves kutyaugatás üdvözöl minket, majd 10 óra körül rákezdik a szárnyasok. Időnként erős koncentrációt igényel, hogy halljuk a tanárnőnket, aki egyébként rendkívül lelkes és felkészült.
Nincs könnyű dolga, mert ő csak külsősként ugrott be, ugyanis aki tartotta volna a tanfolyamunkat az elment nyaralni külföldre.... !? A beugró tanárnőnk profilja a fenntartható fejlődés, van saját cége, ami ezzel foglalkozik, programot dolgozott ki iskolák számára a téma érzékenyítésére, könyvet, segédanyagot stb írt hozzá. Rendkívül elkötelezett, megnyerő személyiség. A probléma csak az, hogy az ígért tanfolyamunk egy másik témát is feldolgozott volna, ami neki nem szakterülete. Úgyhogy szegény küzd, pluszba fog anyagot keresni nekünk, próbál a demokrácia témából is felkészülni. Példa értékű, ahogy dolgozik, ráadásul más helyett.
A mai gyakorlati feladatokból kettőt mellékelek.
Itt egy történetet kellett összeraknunk:
Majd egy olyan képzeletbeli szigetet kellett megalkotnunk, amelyik teljesen fenntartható, az alábbi szempontok alapján:
Ma pihenős napot tartok délután, így látnivalókról legközelebb számolók be.
Nagyon eredeti feladatok!!! Jó, hogy elkötelezett a tanárnő, úgy éreztem a korábbi posztokból, hogy ilyet is vársz el - jogosan! A firenzei építészet tényleg csodás, de a dolgok itt elég drágák, pl. a kóla...!
VálaszTörlésÚ de jó ez a túlélős feladat!!!!
VálaszTörlés