Bejegyzések

Bejegyzések megjelenítése ebből a hónapból: július, 2022

Cambridge 1. nap: a megérkezés

Kép
 Kedves Mindenki! Kollégák, barátok, tanárok, diákok, rokonok és egyéb félszerzetek.  Egy órás késéssel, de megérkeztünk Londonba, ahonnan további másfél órás taxizás után jutottunk el Cambridge-be. Az idő kegyes volt hozzánk, csak akkor esett, amikor nem fájt. Valamint ahogy látszik is a felhők fölött mindig kék az ég! Izgatottan várjuk a következő napokat, tudásvágyunk töretlen, fáradtságunk határtalan.  Cambridge első benyomásra olyan, mintha Harry Potter világába csöppentünk volna.  Muglikat és egyéb csodás lényeket sodort elénk a jó és rossz sorsunk, de némi elemózsia és tisztítószer birtokba vétele után nyugovóra tértünk. További érdekes részletekért bátran kövessétek a blogunkat! :) Mindenkinek jó éjszakát!
 Andi

Andi és Dóri Dublin újratöltve 12. nap utolsó kaland

Kép
 Kedves Olvasók! Elérkezett az utolsó nap is, már bepakolva indultunk el utolsó előtti utunkra (mert a transzfer miatt visszamentünk a szállásunkra). A mai napon különféle oktatásban hasznos felületeket tekintettünk meg és próbáltunk ki, mint pl. a dojo.com, quizzizz, quizlet, storyjumper, quick draw. Ezek a felületek segítik a diákok készégeinek fejlesztését, új ismeretanyagot lehet vele prezentálni, gyakorláshoz, összefoglaláshoz is kiváló és szórakoztatóak, ahogy a quick draw esetében egy megadott tárgyat kell lerajzolni adott idő alatt, amit a rendszer activity jelleggel próbál kitalálni ha hangot is adunk hozzá. Gyenge a rajztudásom így rendkívül szórakoztatóak voltak a próbálkozásaim. A végeredményt is megmutatja a rendszer, amit én rajzoltam és sikerült kitalálni vagy sem. :) Ezek után egy ír slang kvízt csináltunk meg. Érdekességképpen írok pár példát: craic-fun, shift-kiss, jacks-toilet, gaff-house, slainte-cheers, codding ya-to mess, black stuff-guinness, boyo-male, eejit-com

Londoni kaland 7

Sziasztok! Ideje hazamenni, már nagyon hiányoznak az otthoniak. Délután kell mennem a reptérre, persze a barátaim, Alan és Bea kivisznek kocsival. Itt szeretnék mindent nagyon megköszönni nekik. Rengeteget segítettek, de ugyanakkor hagytak nekem lehetőséget, hogy kipróbáljam magam egyedül, köszönöm mindent. Este 10 körül érek majd haza, remélem nem lesz késés. Remélem mindenki, aki eddig utazott a tantestületből, rendben volt és ugyan olyan sok jó tapasztalattal megy haza mint én! Puszi mindenkinek!

Londoni kaland 6

Kép
 Sziasztok! Utolsó nap az iskolában, rajtam kívül mindenki két hétre jött, csak én megyek haza. Az utolsó óránkon a Modal Verbs-eket vettük, jól ment, szerencsére sikerélménnyel zártam a kurzust. A végén pedig óra elei felrázó és óra végi lenyugtató, illetve ismerkedős játékokat játszottunk. A tanárom Eilis, nagyon kedves és helpfull, hogy is mondják magyarul, volt. 😁 Az órákat nagyon élveztem, minden ilyen multikulti dolgot szeretek, szívesen vagyok idegennyelvi környezetben. A nyelviskola nagyon ugyan kicsi, de nagyon profik és kedvesek, mire lejöttem a második óráról, már ki volt nyomtatva a Certificate-em. A csoporttársak nagyon kedvesek voltak. Örülök, hogy itt lehettem. Miután mindent lepecsételtettem és aláírattam, ami angol nyelven volt a dossziémban, átugrottam még a szomszédba az olasz bácsihoz, hogy vegyek egy olívás-sajtos tekercset ebédre, és reméltem, hogy el tudom tapsolni az aprómat nála. Nem tudom, hogy a többiek hogy vannak, aki Angliába jön, de és egyáltalán nem tud

Londoni kaland 5

Sziasztok! Csütörtökön minden barátom, aki iskolába tudott volna vinni, dolgozott, szóval egyedül utaztam keresztül a városon. Windsorban szálltam fel a vonatra és Wimbledonban száltam le és csak egyszer kellett átszállnom. Szerencsére kicsit később is tudtam így indulni, mármint hogy azt hittem, hogy szerencsére, mert mikor eddig Alan-el mentem Staines-be, mindig tele volt a vonat és nem nagyon volt üllő helyünk. Na, most se volt, csak más miatt. Amíg korábban a dolgozóba menőkkel osztoztam a vonaton, most az iskolába menő diákok tengerén kellett átúsznom. Minden állomáson más színű egyenruhás gyerekekkel találkoztam. Fiúk és lányok egyformában. Egyforma szabású pólók és pulóverek, egyforma shortok és egyforma ronda fekete cipők. Esélyük sincs kitűnni egymás tömegéből, nincs felvágás vagy figyelemfelkeltés a ruházattal. Hát nem biztos, hogy így rosszabb... A szülőknek nem kell beszállni a "kinek van menőbb ruhája" versenybe, megveszik a formaruhát és ezzel a hét 5 napjára l

Day 3 - Tommy Walker (2022. 07. 20.)

Kép
    A szerdai napom sok-sok sétával és felfedezéssel telt. A mai napon viszonylag korán végeztünk, mivel erre a délutánra nem volt betervezve work-shop a tanfolyamon, és mivel vágytam egy kis tengerpartra, így gondoltam egy merészet és elutaztam a Howth-félszigetre, ami Dublin belvárosától busszal körülbelül 40-50 percre található.  Howth-félsziget (forrás:  https://www.hyc.ie/howth-area)    A buszon aztán gondoltam egy merészet: Mi lenne, ha gyalog kerülném meg a félszigetet? Mivel nagyon-nagyon sok a látnivaló (Doldrum Beach, Baily Lighthouse, Howth, Howth Castle, Ben of Howth, Howth Bay, Howth Caslte, St Mary's Church), ráadásul a félsziget önmagában gyönyörű, ezért attól tartottam, hogy buszon suhanva sok szép látványt kihagynék. A déli parton indultam el, óramutató járásával ellentétes irányba. Ez kitérők nélkül is 15-16 km-es táv lenne a félsziget nyakától indulva és körbe. Ehhez képest mit követtem el én?    Ahol csak lehetett, a parton mentem, legalábbis a déli szakaszon mé