Dublin parkjai és a holnapi izgalmas feladatom :D

Nem akarok minden bejegyzést időjárás-jelentéssel kezdeni, de úgy gondolom, jobb tisztázni. 😄 Ma nemcsak, hogy szép, de jó is volt az idő: talán ma volt eddig a legmelegebb, az ég kék volt, a nap sütött, szóval minden adott volt ahhoz, hogy bejárjam a várost.

A mai útvonalam a reggelimet követően a St. Stephen's Green-en át a St. Patrick's Cathedral-hoz, végül pedig az iskola csodás épületéhez vezetett.

A mai nap után meg kell állapítanom, hogy Dublinban csodálatos parkok vannak. Eszméletlenül zöld a fű, gyönyörű és gazdag a növényzetük - a nyugalom és béke szigetei.

Ez például a St. Patrick's Cathedral és a mellette lévő park:


...de ne szaladjunk ennyire előre.

A mai első állomásom a St. Stephen's Green volt - ahol tegnapelőtt megismerkedtem a hurling alapjaival. A park kb. negyedórányi sétára van az iskolától, és Dublin egyik bevásárlóutcájának végén található. A hatalmas zöld felületen kívül a park helyet ad az ír történelem jelentős eseményeihez kötődő szobroknak és emlékműveknek, de gyönyörű növények, és egy hatalmas tó is van itt, és talán mondhatom, hogy ez a park a dublini madarak egyik kedvenc pihenőhelye. 😄

...ez például az itt tollászkodó és "napozó" galambok egy része :)

A tó megadja a park alaphangulatát - függetlenül az itt megforduló rengeteg embertől nyugalmat sugároz, épp ezért egy kicsit olyan, mintha megállna (de legalábbis lelassulna) itt az idő.

A kép közepén a park egyik bejárata látható

Utam ezt követően a St. Patrick's Cathedralhoz vezetett. Sajnos nem volt időm bemenni, hogy megtekintsem a katedrálist (talán holnap még meg tudom ezt tenni), de a mellette lévő parkot alaposan szemügyre vettem.

Az egyik - számomra - izgalmas része a park egyik oldala volt... az emléktáblán olvasottak alapján, az írek szerint az egyik legfontosabb dolog, amit adtak a világnak, az az irodalom. Ennek megfelelően a park ezen oldalán egy falon, kis "beugrókon" angol írók, költők, irodalmárok emléktáblái láthatók: többek között Samuel Beckett, George Bernard Shaw, Oscar Wilde és Jonathan Swift is helyet kapott.

Természetesen a tesis képzésem is folytatódott...

Ma a CLIL és a hozzá kötődő különböző tanítási technikák módszertanával ismerkedtem meg, amiket szerintem jól fogok tudni alkalmazni az óráimon (😁) - és ami az izgalmas része a dolognak, hogy az első ilyen órám holnap lesz. 😄

A CLIL módszertanának megismerése igazán gyakorlatias volt: a tanárommal közösen megterveztünk egy játékos órát (a tanult módszert alkalmazva), aminek témája a hurling alap technikai elemeinek tanítása / alkalmazása játékos közegben, koordinációs és ügyességi feladatokkal összekötve. Gondoltam magamban, hogy hm, ez a terv szerintem igazán jól sikerült... ezt követően a tanárom mondta, hogy nagyon jó, akkor gyűjtsünk néhány kifejezést, ami előfordulhat a holnapi órán, merthogy ezt majd én fogom tartani.

Mi tagadás, egy kicsit meglepődtem, de egyben össze is állt a kép, mert eddig, a hét folyamán nem volt teljesen világos, hogy mi fog holnap történni (mindig csak azt hittem, hogy félreértem, hogy én fogok órát tartani). 😄

Szóval, bár meglepődtem, nem tartok tőle, mert igazából úgy vagyok vele, hogy mi ez ha nem egy csodás lehetőség, hogy alkalmazzam a tanultakat, és fejlesszem a szókincsemet. 😄

Úgyhogy, ma még megtanulok néhány új szót, ami jól fog jönni a gyakorlatvezetések során, aztán pedig továbbra is izgatottan várom a holnapot! 😊 

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Első nap Sevillában, avagy ködből a napsütésbe

Cambridge 3. nap: találós kérdést tettem fel a blogomba. A nyeremény: egy tábla cambridge-i csoki :) Megtámogatandó a nézettséget! :)

Andi és Dóri Dublin újratöltve 2. nap