Az ír reggelim, az első nagy sétám a városban és a tesis képzésem első napja

Próbálom megtalálni a legmegfelelőbb jelzőt erre a napra, de csak az jut eszembe, hogy talán ez volt az eddigi legeseménydúsabb napom. Bár az első hetem napjai is izgalmasak voltak, a Moher-szikláknál tett látogatásom pedig óriási élmény volt, viszont a mai nap során tudtam belevetni magam úgy igazán Dublin és az ír kultúra megismerésébe.

A tradicionális ír reggelim után a Samuel Beckett híd - Merrion Square Park - Dame Street útvonalon jutottam el a suliba, ahol megkezdtem a tesis képzést: ezt fogom ma kifejteni. :)

Sajnos olybá tűnik, ez egy kicsit hosszú bejegyzés lesz, mert tényleg eseménydús nap volt - próbálom érdekessé tenni, szóval kitartást mindenkinek az olvasáshoz! 😁

Egy kis előzetes: a Merrion Square Park önmagában is csodálatos, de itt található Oscar Wilde emlékműve is, ami még érdekesebbé teszi.


...de haladjunk időrendben:

A reggeli:

A terveim első pontjában az szerepelt, hogy bármi történik is, betérek egy étkezdébe, hogy megismerkedjek a tradicionális ír reggelivel. Sajnos a telefonom kamerája cserben hagyott, így csak ezt a silány minőségű képet sikerült megalkotni:


Az összetevői: középen az a fehér dolog egy tökéletesen elkészített buggyantott tojás (mivel buggyantott tojás-készítésben én csak ritkán érek el sikereket, és mivel az én legjobban sikerült buggyantott tojásaim sincsenek a kanyarban sem ehhez képest, először azt hittem, hogy ez egy kanál tejföl 😂)... a tojás fölött a kis tálkában bab található; alatta az a fekete egy sült gomba, a tetején egy paradicsommal. A tojás alatt sült bacon és kolbászka található. A kolbász mellett jobbra "black and white pudding" látható, ami engem igazából arra emlékeztetett, mintha ilyen "hurka tallérok" lettek volna. Ezek mellett van a röszti, illetve két szelet nagyon enyhén megpirított kenyér.

A fenti adag csak a Full Irish Breakfast "mini" kiadása - de azért bőségesen elég volt. :)

Mellé teát kértem, amihez szervíroztak egy kis adag tejet is... bár minden porcikám tiltakozott ellene, végül mégis kipróbáltam a tejes teát, ami nem volt rossz, de furcsa volt belegondolni, hogy vajon miért keverik össze az emberek a tejet a teával.

A látnivalók:

Ezután a Samuel Beckett Bridge-t látogattam meg, de útba esett a nagy éhínség emlékműve is, ami szerintem igazán megrázó, ha belegondolunk, minek állít emléket.


Utam során a Dublin legszebb hivatali épületének tartott The Custom House mellett is elhaladtam (mi tagadás...):


Végül odaértem a Samuel Beckett nevét viselő hídhoz, ami szerintem nagyon különleges. :)


Következő állomásom a Merrion Square Park volt, ami több mint csodálatos. Gyönyörűek a növények, ahogy a fű is (mert ugye a szomszéd fűje mindig zöldebb...) - összességében ez egy csodás hely lehet, ha bárki nyugalomra vágyik, vagy csak szeretne feltöltődni. A képekkel ezt a nyugalmat próbálnám kifejezni:




A park egyik sarkában található Oscar Wilde emlékműve, az utca túloldalán pedig a ház, ahol élt. Wilde munkásságát és az emlékmű érdekességét - ami igazán megosztóvá tette - talán egy későbbi bejegyzésben kifejtem. :)

Wilde háza

Oscar Wilde

A CLIL for PE Teachers képzésem első napja:

A képzésem délután kezdődött, és nagyon izgalmas, mert nincsenek csoporttársaim - egyedül vagyok. A tanáromat Paddy-nek hívják, aki egy nagyon eredményes hurling játékos, szóval talán a legjobb ember, aki megismertetheti velem az írek tradicionális sportágait.

Az óra elején röviden bemutatkoztunk egymásnak, ezt követően egy prezentáció segítségével röviden ismertette a hurling és a gaelic football szabályait és történetét. Ezek nagyon izgalmas, látványos és nem kevésbé veszélyes sportok, ahol nagy szerepe van az ügyességnek és a gyorsaságnak.

Ezt követően elsétáltunk a St. Stephen's Green-be (egy közeli park, amit egyébként holnap terveztem részletesebben szemügyre venni 😊), hogy megismertessen a hurling és a gaelic football alapvető technikai elemeivel, ami csodálatos élmény volt. :)

Holnap a Croak Park-ba fogunk ellátogatni, ami Európa harmadik legnagyobb stadionja - 82000 fő befogadására képes, és tulajdonképpen ez az ír nemzeti sportok otthona. Ennek megfelelően, ezeket a sportokat holnap fogom részletesebben bemutatni, mert ez a bejegyzés már így is nagyon hosszú. 😄

Azért remélem, nem vált unalmassá a végére......... holnap délelőtt újra nekivágok Dublinnak, és ahogy írtam, a délutánt a Croak Parkban fogom tölteni; (ennek megfelelően, szerintem a holnapi bejegyzésem sem lesz sokkal rövidebb. 😂)

Megjegyzések

  1. Ú ez nagyon izgalmas!!! Mèg több ilyen napot várunk. ☺️

    VálaszTörlés
  2. Szuper! Magánképzésen vagy! Jó újra látni azokat a helyeket, ahol mi is jártunk Judittal. Ezt a reggelit én is kipróbálom. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Első nap Sevillában, avagy ködből a napsütésbe

Cambridge 3. nap: találós kérdést tettem fel a blogomba. A nyeremény: egy tábla cambridge-i csoki :) Megtámogatandó a nézettséget! :)

Andi és Dóri Dublin újratöltve 2. nap